Perdido Jazz & Blues Club
SINCE 1964
PROGRAM
2026
HÖSTEN 2026
Insläpp: 18.30
Konsertstart: 19.30 (där annat ej anges)
15 JULI SOMMARJAZZEN
22 AUGUSTI SENSOMMARJAZZ
DEKARSÖGÅRDEN 18.00
Följ med oss på en oförglömlig jazzkväll med duon Champian Fulton och Klas Lindquist, när de tar sitt kritikerrosade samarbete till Dekarsögården.
Pianisten och sångerskan Champian Fulton, född i Oklahoma men numera baserad i New York, blandar mästerligt pianospel med en röst som påminner om Billie Holiday och Dinah Washington. Tillsammans med Klas Lindquist på altsaxofon och klarinett, känd för sin tekniska briljans, fantasi och stil, levererar duon ett livfullt samtal runt jazzstandards. Våra lokala musiker, basisten Tobias Helén och trummisen Martin Eklöf, gör att duon blir till en kvartett.
22 augusti blir det "Två tromboner med komp." Två före detta ö-viksmusiker, Bertil Strandberg bor numera i Danmark och Lars-Göran Dimle har under hela sin professionella karriär spelat i Göteborgs Symfoniorkester. Bertil har med sig brodern Göran på piano och rytmsektionen består även här av Tobias Helén och Martin Eklöf. 50-talslåtar från klassiska trombonistduon Jay and Kai utlovas, och en hel del annat i vackra Logkyrkan.
Båda dessa konserter har blivit möjliga att genomföra tack vare stöd från jazzjournalist Lennart Östbergs Musikfond.
11 SEPTEMBER
Emma Denward Transformation
Sångerskan Emma Denward har i sitt senaste projekt lyckats samla några av de främsta svenska musikerna till en helt ny konstellation. Emma kommer till oss i ett samarbete med Musik Västernorrland och hon har med sig Malin Wättring, saxofon, Fanny Gunnarsson, piano, Mattias Hjorth, bas, och Anders Vestergård, trummor. För första gången har Emma skrivit texter på engelska och hon väver in dem i en öppen klangvärld där text och melodi flätas samman och får utlopp i generösa improvisationer. Helt enkelt nyskapande!
25 SEPTEMBER
Peter Asplund & Emmalisa Hallander
Mästartrupmetaren – och sångaren – Peter Asplund kommer äntligen tillbaka till oss och den här gången har han med sig pianisten Lars Jansson, basisten Hans Andersson, trummisen Johan Löfcrantz Ramsay och sångerskan Emmalisa Hallander, det senaste stjärnskottet på den svenska jazzhimlen som tilldelats både Alice Babs Talangstipendium och Monica Zetterlund-Stipendiet. Peter, Emma och deras stjärnmusiker lär garanterat bjuda på ett spännande musikmöte!
3 OKTOBER (OBS LÖRDAG)
Thorbjørn Risager Duo
Danske bluesgiganten Thorbjørn Risager har vi haft nöjet att uppleva hos oss flera gånger tidigare. Men inte i det här formatet. Nu kommer gitarristen, munspelare och sångaren som duo tillsammans med pianisten Emil Balsgaard, som vi också sett i Risagers band The Black Tornado. Med över 30 års samarbete inom bluesen vet de här herrarna garanterat hur de kan underhålla en publik med sin självklara blandning av soul, Chicago blues, boogie och rock ’n’ roll. Blueskällarn står redo!
9 OKTOBER
Maja Mannila Trio
Maja Mannila – finsk virtuos jazz- och soulsångerska, pianist och kompositör – blir en ny bekantskap hos oss, detta tack vare ett samarbete med Musik Västernorrland. Tillsammans med Johannes Granroth, elbas, och Severi Sorjonen, trummor, lirar hon sina egna låtar i en stil som kombinerar jazz, r&b, soul och gospel. Maja vill att jazzen ska hitta tillbaka till sina rötter och benämner hellre sin musik BAM – Black American Music. Vi hälsar Maja Mannila och hennes finska kollegor mycket välkomna till Perdido!
23 OKTOBER
Andreas Hellkvist Trio
Suveräna Hammondorganisten Andreas Hellkvist har gästas oss tidigare och nu kommer han med en trio som både är ny och gammal. Andreas och gitarristen Samuel Hällkvist växte båda upp i närheten av Borlänge och lärde känna varandra på den lokala jazzklubben. De startade en trio 1998 och den mångsidige trummisen Daniel Olsson anslöt några år senare. Andreas kompositioner är inte alltid typiska för en orgeljazztrio, men en sak är säker – trion bjuder på inlevelse, virtuositet och lekfullhet!
6 NOVEMBER
Max Ionata Special Edition
Italienske saxofonisten Max Ionata besökte oss vintern 2023 tillsammans med pianisten Francesca Tandoi. Nu kommer han tillbaka med sin egen Special Edition som består av dansk-svenska toppmusiker: Jesper Bodilsen bas, Martin Maretti Andersen, trummor, och vår svenska multiinstrumentalist Martin Sjöstedt, den här gången vid pianot. Max Ionata har turnerat världen över och imponerar med sin unika stil. Han bjuder på känsla och swing med ett spelsätt som är både coolt och själfullt!
20 NOVEMBER
Tilde Schweitzer Storband
Trombonisten Tilde Schweitzer har just fyllt 27 år när hon kommer till oss med sitt 16 musiker starka storband. Hon är därmed en av Sveriges yngsta och mest framstående storbandsledare och arrangörer. Tilde utnämndes till årets jazzmusiker och stjärnskott 2024, och i år har hon tilldelats Stig Söderqvists Jazzbrazz-stipendium. Återigen ett arrangemang som vi fått till i gott samarbete med Musik Västernorrland. Kom och upplev några av de mest relevanta rösterna på Sveriges jazzscen idag!
28 November (OBS LÖRDAG)
Muddy What?
De karismatiska syskonen Ina och Fabian Spang visar med all önskvärd tydlighet att modern blues lever, brinner och inspirerar. Bluestrion består av
Ina Spang, gitarr & mandolin, Fabian Spang, gitarr
& sång, samt Michi Lang, trummor & bas. De utgår från München och turnerar flitigt i hela Europa.
I höst ger de endast fyra spelningar i Sverige, den sista hos oss. Räkna med en kväll fylld av hjärta, groove, energi och dans!
PRISER
MEDLEMS- & ENTRÉAVGIFTER 2026
Medlemsavgift 250:-/år
Medlemskap kan lösas i samband med konsert
Entréavgift 250:-/konsert
Entréavgift medlem 200:-/konsert
Studerande 50:-/konsert
Musikstuderande Gratis entré
OBS! Vid vissa konserter kan entréavgiften ändras.
Medlemskort kan köpas på våra konserter.
Det går även bra att betala via vårt Bankgiro nr 5158-5255
- tänk på att ange vem som betalat!
OBS! Medlemskort berättigar inte till inträde om lokalen är fullsatt. Kom i tid!
BILJETTER
Biljettförsäljning sker via Tickster.
Det går också att köpa biljett i samband med konsert
men för att garantera plats rekommenderas Tickster.
(gäller ej Sommarjazz)
BOKNING AV MAT
För den som vill äta innan konserten bokas mat via
Bruksgården på 070-337 52 20 alt. asa@bruksgarden.net.
OBS! Ej beställning via meny, en förbestämd rätt serveras.
Meddela eventuella allergier eller önskemål om vegetarisk kost vid beställning.
TILLGÄNGLIGHET
Konserterna hålls på Bruksgården (Bruksgatan 7, Domsjö) om inte annat anges i annonsering.
Vår huvudsakliga scen är Blueskällaren med ingång på baksidan av Bruksgården.
Blueskällaren ligger på våning ett, hiss finns.
Vid konserter som beräknas nå större publik håller vi till i Bruksgårdens
restaurang och meddelar det i annonseringen.
Restaurangen ligger på markplan med ingång från framsidan av huset.
Parkeringsplatser finns i anslutning till båda lokalerna.
Kontakta Perdido eller Bruksgården om det finns frågor om
tillgängligheten eller om det behövs hjälp vid ankomst.
KOMPISKORTET
På våra konserter gäller Kompiskortet med erbjudandet gå två betala för en.
Innehavare av Kompiskortet betalar som vanligt men får kostnadsfritt ta med en kompis.
BILDER
NISSES SKIVTIPS
Franske accordeonisten Vincent Peirani är ett fantastiskt exempel på hur man kan använda jazz för att omfamna ett brett musikaliskt spektrum. Tillsammans med sina landsmän Emile Parisien, sopransaxofon, Julien Herne, bas, Yoann Serna, trummor, och Tony Paeleman på piano och keyboards, har Peirani skapat ett mångfacetterat och dynamiskt album där vi hör influenser från alla möjliga håll: barockmusik, pop, traditionell balkanmusik och afrikanska tongångar. Peirani spelar för övrigt även accordina, instrumentet som är en sorts mix av dragspel och blåsinstrument.
Albumet inleds med en vacker, närmast vaggsångslik ”Le Cabinet des Énigmes som följs av ”L.L” – en hyllning till gitarristen Lionel Loueke från Benin och här finns likheter med jazzrockfusion från 70-talet à la Billy Cobham eller Stanley Clarke. I följande ”Physical Attraction” bjuds det på reggaerytmer, bland annat.
I mitten av albumet ligger sviten ”Time Reflections” som består av tre kompositioner, där Peirani visar prov på vilken känsla han har för harmonier och stämmor. Samspelet mellan accordeon, saxofon och piano är av yppersta klass samtidigt som trummor och bas lägger en skön rytmmatta i botten.
”Nach E Vlado” tar oss till en uppsluppen fest i Balkan, men så överraskas vi av Paelemans Fender Rhodes som för tankarna till George Duke på 70-talet och strax därpå byter låten riktning helt till 4/4-delstakt innan vi återvänder till Balkanfesten på slutet.
Vincent Peirani har tidigare visat hur han gärna använder sig av kända pop- och rocklåtar som han konstruerar om till något helt eget. Här får vi ”Bremain Suite” där han vävt ihop ”Under Pressure” av Queen och David Bowie, ”Glory Box” av Portishead samt Beatles ”I Want You (She’s So Heavy)” där Emile Parisien imponerar rejält. I avslutande ”Phantom Resonanz” har Peirani kopplat samman 1500-talskompositören Cipriano de Rore med tyske pianisten Michael Wollny. Det händer saker när Vincent Peirani skapar ny musik, och han överraskar ständigt. Alltid på ett positivt sätt.
Viktoria Tolstoy & Jacob Karlzon
Who We Are (ACT)
Viktoria Tolstoy är utan tvekan en exceptionell sångerska (som för övrigt aldrig tagit en sånglektion) och hon har blivit något av en institution inom svensk jazz. Hon har samarbetat med pianisten/keyboardisten Jacob Karlzon i nästan tre decennier, vilket gör att de känner varandra mycket väl. Och då kan man åstadkomma ett duo-album som det här. Deras samarbete startade i mitten av 1990-talet under en av Viktorias turnéer i Storbritannien, sedan dess har de spelat in sex album tillsammans, bland annat ”Letter To Herbie” (2011), en hyllning till Herbie Hancock, och ”A Moment of Now (2013) då de gjorde covers på bland andra Peter Gabriel, Phil Collins, Genesis, Level 42, Weather Report, Cole Porter och Stevie Wonder – alla världsstjärnor av yppersta klass.
På den här nya plattan gör de fantastiska versioner av Billy Joels ”And so it goes”, Radioheads ”True love waits” och Tori Amos uppenbart Kate Bush-influerade ”Cloude on my tounge”. De övriga åtta låtarna är original av Jacob Karlzon som här återigen bevisar vilken oerhört begåvad låtskrivare han är. På albumet spelar han såväl piano som keyboard och ansvarar för diverse programmering. Dessutom har han producerat allt tillsammans med Lasse Nilsson på Nilento Studio i Göteborg.
”Mellan Viktoria och mig finns det ingen uppdelning mellan solist och ackompanjatör; vi är helt enkelt två själsfränder och vi arbetar på helt jämlika villkor.” uttrycker sig Jacob Karlzon.
Viktoria Tolstoy säger så här: ”Det vi gör som duo är verkligen krävande – men det känns enkelt. Jacob talar mitt språk helt och hållet; vi följer och kompletterar varandra på ett magiskt sätt.”
De artister de tolkar här är alla pianister som också sjunger, och Jacob säger: ”På sätt och vis är det precis vad vi försöker göra – förutom att vi gör det som två personer. Två individer, men en musikalisk organism.”
Anders Hagberg
With Hope (Prophone)
Anders Hagberg är utan tvekan en av våra allra främsta flöjtister och när han skapar musik blir det ofta en mycket varierad mix av jazz, folkmusik och världsmusik med influenser från en rad olika håll. På sitt senaste album omger han sig med Joona Toivanen på piano och synth, Johannes Lundberg på kontrabas och synth samt Helge Andreas Norbakken på slagverk. Själv hanterar Hagberg en rad olika flöjter från kontrabasflöjt, via bas och alt till den vanliga tvärflöjten. Vi får också höra honom spela matusiflöjt, sopransaxofon och klangskål – singing bowl.
Hagberg har komponerat merparten av musiken själv men också tolkat ett par traditionella melodier från Ukraina, en från Gammalsvenskby i södra Ukraina. ”Ruins” är den andra, där Hagberg visar prov på sitt spektakulära flöjtspel men där det också ingår ett rejält rytmparti som för tankarna till Peter Gabriel – en av de allra främsta att lyfta fram världsmusik. Att Haberg valt musik från Ukraina är inte överraskande. Han skriver själv i konvolutet att ”With Hope” är en reflektion över världsläget, med krig, polarisering och klimatförändringar.
Ibland är det stillsamt och vackert svävande som i ”Welcome – For Allie” och ”Sisters – For Lo & Ebba” för att i nästa stund bli närmast skrämmande mörkt i ”Circle No. 2”, mullrande slagverk, skeva pianotoner, och Hagberg som fräser och spottar fram flöjttoner samtidigt som han ljudar med rösten. Även ”Arctic Call” börjar kusligt men övergår till en hoppingivande känsla där flöjttonerna svävar iväg i skyn. Titelspåret bär på en melankoli i sopransaxofonen men samtidigt leker kvartetten fram ett skönt jazzgung. Albumet avslutas med en tolkning av den franske tonsättaren Francis Paulenc ”O magnum mysterium” från 1952, och Anders Hagberg spelar så vackert. Med ”With Hope” tar han oss med på en omvälvande musikalisk resa, och förhoppningsvis ger den hopp om framtiden.
Soloalbum av pianisten Adam Forkelid, inspelat live på Krematoriet i Stockholm 12 oktober 2024, hans hemmaplan där han övar och spelar in – och där flygeln Fazioli F278 de senaste åren varit Forkelids dagliga kompanjon. Forkelid har gjort något som Keith Jarrett sysslade med under en stor del av sin långa karriär – han sätter sig vid flygeln och bjuder publiken på något de inte hört tidigare. Åtminstone det mesta av det. Allt är inte helt improviserat, Forkelid hade några skisser men inte någon fast plan utan lät sig inspireras av stämningen och atmosfären i rummet, och av de bekanta ansiktena i publiken.
De sex styckena blir väldigt varierade, även inom sig själva. Inledande ”Dream no. 1: Liminality” förändras flera gånger, och detta gäller även de kommande musikstyckena. Stundtals spelar Forkelid mycket energiskt och kraftfullt för att i nästa stund bjuda på stillsamt drömlika toner. På ”Dream no. 4: Repose” lägger han fokus på pianots basregister medan ”Dream no. 5: The Quiet Above” är betydligt ljusare och lugnare. Den avslutande drömmen ”Strive” är en nytolkning av Forkelids egen komposition som fanns med på hans kvartettalbum ”Turning Point” som gavs ut 2024 – eftertänksamt och försiktigt som ett stillsamt sökande. Adam Forkelid har vi kunnat höra flera gånger hos Perdido Jazz & Blues, och nu kan vi njuta av hans musikaliska drömmar på den här skivan.
Isabel Berglund
Open every window (Prophone)
Skivdebut för sångerskan Isabel Berglund som tog sin kandidatexamen på Kungliga Musikhögskolan 2023 och nu presenterar sig på den svenska jazzscenen. Hon gör det med ett album där hon själv står för samtliga kompositioner, och hon visar direkt vilken stark låtskrivare hon är. Isabel säger att hon inspireras av artister som Dianne Reeves, Carole King och Stevie Wonder – och att Stevie influerat henne märks inte minst på hennes utmärkta ”Hours of Reflection” och ”Let it Rain”, i mitt tycke skivans två starkaste spår – men så är jag ju också ett stort fan av Stevie Wonder.
Isabell omger sig med ett riktigt starkt band där trummisen Calle Rasmusson gjort ett stabilt jobb med produktionen som stundtals känns väldigt maffig. Han spelar däremot inte trummor, det gör i stället Axel Nilsson, en annan relativt nyutexaminerad musikkandidat. Ytterligare en ny bekantskap är gitarristen Oskar Nilsson Bettinsoli, som imponerar med ett par solon – och hör vi kanske influenser från Jojje Wadenius i slutet av ”Hours of Reflection”? Ny för mig är även saxofonisten Johan Christoffersson, med ett varmt och tryggt sound.
Två etablerade, men fortfarande unga, musiker bidrar också friskt till den totala ljudbilden: Leo Lindberg på Hammondorgel och estniska stjärnskottet Britta Virves på piano och keyboards, numera med Stockholm som bas. Isabel sjunger alldeles fläckfritt och hennes röst kommer fram allra bäst i avslutande ”Revelations” där hon under merparten av låten endast kompas av Nilsson Bettinsoli på akustisk gitarr. Ännu en låt som skulle kunna av skrivits av Stevie Wonder, eller varför inte Paul Simon.
Irma Neumüller & Set Sjöström
Come Give Me Love (Prophone)
Irma Neumüller, född 2001, skivdebuterade i fjol med ”Introducing Irma Neumüller” och nu har hon släppt ett duoalbum med basisten Seth Sjöström, född 2000. De två studerade tillsammans på Skurups Folkhögskola och fann snabbt varandra i sin delade kärlek för jazz och improvisation. Numera har de sin bas i Berlin. Här bjuder de på var sitt eget original och i övrigt finstämda tolkningar av andras alster.
De startar med Burt Bacharachs ”Alfie” och följer upp med titelspåret – bröderna Gärdestads låt från 1973. På ”Skylark” av Hoagy Carmichael leker Seth Sjöström fram en fantastisk bakgrund på sin elbas till Irma Neumüllers sång, där hon också ger sig ut på scat song. Något hon för övrigt gör ganska ofta, och mestadels (dock inte alltid) klarar hon denna svåra vokala balansgång med bravur.
Fina ”Sång för den som tänker” är skriven av Alicia Panambi Cubas Tapia, jämnårig med Irma, och ”Brooklyn Sun” har de hämtat från Salem Al Fakirs album ”Ignore This” från 2010. Avslutande ”Poppel” av dansk-svenska folkmusiktrion Trio Mio fanns med på deras ”Pigeon Folk Pieces” 2005. Känsliga tolkningar allihop, men jag fastnar främst för duons egna kompositioner; Irmas ”Somehow, Somewhere” och Seths ”Vinterväg”. Och helt klart har de två hittat något speciellt tillsammans. Irmas röst och Seths mjuka sound på elbasen funkar alldeles utmärkt ihop.
Trio X har samarbetat sedan 2002 och är en av Sveriges mest välrenommerade pianotrios med en utforskande och gränsöverskridande känsla för musiken. Lennart Simonsson, piano, Per V. Johansson, bas, och Joakim Ekberg, trummor, har alla gedigna karriärer med engagemang i många olika musikaliska sammanhang. ”Trust” bjuder på 13 mestadels lugna låtar där 10 av dem är original av trions medlemmar. De uppger själva att de vill hylla sina nära och kära och de fantastiska musiker de samarbetat med genom åren. Per V. Johansson har exempelvis skrivit ”Blues for Jojje” till den svenske gitarrlegenden Jojje Wadenius som fyllde 80 år i maj. Joakim Ekberg har skrivit ”Pappa” och Lennart Simonsson står bakom ”Viaticum/Till Stefan” som han skrev till kompositören och pianistkollegan Stefan Nilsson när han var svårt sjuk i ALS. Nilsson avled 25 maj 2023.
Trion gör också psalmen ”Den signade dag”, Evert Taubes vackraste komposition – ”Så skimrande var aldrig havet” och avslutar albumet med Leonard Bernsteins ”Some other time” från musikalen ”On the town” från 1944.
Vill man höra eminenta Trio X live är en resa till Uppsala att rekommendera. Sedan 2010 är trion värdar och moderatorer i den mycket populära konsertserien Carte Blanche i Uppsala Konsert & Kongress – konserter med överraskningsmoment i form av hemliga gäster. 29 november är nästa tillfälle.
Saxofonisten Örjan Hultén har satt samman en ny kvartett och i oktober släpptes deras debutalbum. Titeln förklarar han så här: ”Peaceful Warrior-kvartetten kan inte skapa världsfred, men vi kan börja med oss själva. Peace handlar om en önskan om en bättre värld, men också om en resa inom oss själva. Det handlar om att hitta en genuin och generös skaparprocess, tillsammans i bandet och tillsammans med publiken.”
Och visst kan man drömma om en världsfred – eller åtminstone en vänligare värld – när man hör Örjan Hulténs varma behagliga sound, oavsett om han spelar sopran-, tenor- eller altsaxofon. Hans kompositioner präglas också av en känsla av vänlighet och glädje – den är närmast poetisk. Lyssna exempelvis till eleganta ”Norrskenet” eller stillsamma ”Island in the sky”. Men allt är inte lugnt, på ”A second life” handlar det om full fart och stor spelglädje. Örjan omger sig med Max Agnas på piano, Pär-Ola Landin på kontrabas och Fredrik Rundqvist på trummor och de funkar alldeles fläckfritt tillsammans, och levererar en hel del eleganta improvisationer. Det hade varit roligt att få se denna kvartett i Örnsköldsvik men höstens releaseturné stannar tyvärr inte här, däremot kan man se dem i Umeå Jazzstudio 27 november.
Den fantastiska sångerskan Isabella Lundgren gästar på inledningsspåret, som är det enda som Örjan Hultén inte skrivit. ”Where are you going?” är en nytolkning av Shirley Horns titelspår på hennes hyllade album från 1973. Och som väntat blir allt som Isabella Lundgren är inblandad i till guld. Isabella avslutar också det här albumet med att läsa den oerhört starka dikten ”Please call me by my true names” som den vietnamesiske zenbuddhistiske munken Thích Nhất Hạnh (1926-2022) skrev och som slutar:
Please call me by my true names,
so I can wake up,
and so the door of my heart
can be left open,
the door of compassion.
Jenna Nyman
Idag känns allting skit igen (Prophone)
Debutalbum för sångerskan och kompositören Jenna Nyman, 27, från Göteborg. 2021 bildade hon en kvartett på Göteborgs musikhögskola tillsammans med Filip Johansson, gitarr, Melker Törnqvist, kontrabas, och Max Johansson, trummor. Dessa har sedan dess spelat på flera av Göteborgs scener men nu, med det här albumet, är det kanske andra som får upp ögonen och öronen för Jenna och hennes kvartett. På albumet har hon dessutom tagit extra hjälp av trumpetaren Benjamin Löfgren och saxofonisten John Nilsson vilket ger ett snyggt tillskott till den totala ljudbilden. Hon har också med välkände pianisten Stefan Wingfeors som är mest rutinerad i sällskapet.
Jenna Nyman skriver på både svenska och engelska och därmed blir det också en mix av den skandinaviska och amerikanska jazztraditionen. Självklart får också musikerna gott om utrymme för improvisationer, Wingfeors imponerar bland annat på ”The Affection Fog”. På stillsamma ”Du bara bråkar” är texten enkelt kul: ”Du bara bråkar med mig; inget är som det ska va. Allt är fantastisk med dig; nu får du lägga av.”
På titelspåret ger Jennya sig själv ett litet röstsolo, och sjunger: ”Tänk att en dag som igår fick kännas så bra. Prestigelös, så enkel min tillvaro fick va. Men, idag känns allting skit igen. Tänk att en blick kan göra så, förvränga och förändra allt jag känner. Känns som det syns här utanpå, fan vad jag är ömtålig ändå.” Nostalgi och dekadens levererat med lekfull humor.
Som helhet en lättlyssnad, habil debutskiva som kanske inte sticker ut särskilt mycket. Men Jenna Nyman visar att hon är en röst att räkna med framöver och hon lär säkert dyka upp på jazzklubbar runt om i landet.
konsertlokal
BRUKSGÅRDEN
Konserterna på Bruksgården hålls i de flesta fall i Blueskällarn, men ibland nyttjar vi även restaurangen.
Vid alla evenemang på Bruksgården kan mat och dryck beställas när man bokar bord.
Kontaktperson: Åsa Niederbach
070-337 52 20, asa@bruksgarden.net
/
BRUKSGÅRDEN
vi fixar konferensen eller festen
Vår restaurang kännetecknas av god kvalitet och erbjuder allt från vår specialitet husmanskost till lyxig representation.
Vid affärsluncher finns tillgång till egen matsal. Konferensanläggningen ligger i Bruksgården och består av konferensrum, relaxavdelning med bastu och varm-/kallpöl samt Slottsrum. Konferenspaket komponerar vi efter era önskemål, gärna i kombination med aktiviteter i SportCenter.
TILLGÄNGLIGHET
Konserterna hålls på Bruksgården (Bruksgatan 7, Domsjö) om inte annat anges i annonsering.
Vår huvudsakliga scen är Blueskällaren med ingång på baksidan av Bruksgården.
Blueskällaren ligger på våning ett, hiss finns.
Vid konserter som beräknas nå större publik håller vi till i
Bruksgårdens restaurang och meddelar det i annonseringen.
Restaurangen ligger på markplan med ingång från framsidan av huset.
Parkeringsplatser finns i anslutning till båda lokalerna.
Kontakta Perdido eller Bruksgården om det finns frågor om tillgängligheten
eller om det behövs hjälp vid ankomst.
KOMPISKORTET
På våra konserter gäller Kompiskortet med erbjudandet gå två betala för en.
Innehavare av Kompiskortet betalar som vanligt men får kostnadsfritt ta med en kompis.
KONTAKT
SPONSORER
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |



